Market research. Prowadzenie badań rynku
Wykorzystanie badań typu market research jest dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes – adekwatne do potrzeb konsumentów i panujących trendów rynkowych. Wykorzystaj najlepsze i sprawdzone metody badań naukowych i przekuj je w sukces biznesowy, dzięki Centrum Badawczo-Rozwojowemu BioStat®.
Jak prowadzić badania?
Prowadzenie badan Market research powierz najlepszym specjalistom w dziedzinie: statystyki, badań rynku, analiz ekonomicznych, socjologii, matematyki stosowanej, czy też statystyki medycznej. Dzięki rzetelnym badaniom prowadzonym od ponad 15 lat specjaliści Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat odnoszą sukces badawczy na polu współpracy z małymi jak i dużymi przedsiębiorstwami w sektorach takich jak:
- medycyna oraz farmacja,
- turystyka i transport,
- bankowość i sektor finansowy,
- branża FMCG,
- instytucje życia publicznego,
- szkolnictwo wyższe.
Prowadzenie badań na zasadzie partnerskiej współpracy może przynieść kluczowe korzyści w zakresie planowania działań firmy dotyczących: stabilizacji rynkowej, poznania charakterystyki konsumentów i odbiorców, identyfikowania potrzeb, wypracowania nowych strategii promocyjnych produktów i usług, poprawy sytuacji firmy względem konkurencji. Najlepszej jakości badania prowadzone są w oparciu o sprawdzone metody. Tego rodzaju badania prowadzi Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®.
Sprawdzone metody i techniki badań
Jakościowe i ilościowe metody badań stosowane są od ponad 15 lat w ciągu realizacji projektów biznesowych oraz naukowych przez profesjonalistów Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®. Począwszy od opracowania planu badawczego i wskazania próby badawczej, aż po przygotowanie raportu badawczego – specjaliści – naukowcy oraz praktycy, przygotowują wysokiej jakości research rynku i opinii dzięki któremu przedsiębiorca może realizować założone przez siebie cele strategiczne.
Poza wskazanymi elementami, jak raport badawczy oraz opracowanie planu badawczego, badania tj: kwestionariusze internetowe, ankietyzacja telefoniczna, wywiady kwestionariuszowe bezpośrednie oraz wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo; badacze realizują również:
- przygotowanie kwestionariuszy ankiet,
- wsparcie merytoryczne w trakcie realizacji badań,
- gromadzenie i analizę danych,
- opracowanie wyników badań.
Jakościowe metody market research
Pośród realizowanych badań jakościowych, największą popularnością cieszy się dwustopniowa analiza danych oparta o badanie IDI oraz FGI.
Charakteryzują się one wysokim stopniem pogłębienia i skupieniem na odczuciach oraz spostrzeżeniach grupy docelowej. Cykl wywiadów IDI ma służyć uzyskaniu opinii jednostkowych na konkretny temat.
Kolejny etap to zogniskowane wywiady FGI, które mają służyć eksploracji zebranych danych w trakcie wywiadów IDI. Poza eksploracją i weryfikacją informacji pozwalają one także na zdobycie nowych informacji, które wcześniej nie były możliwe do uzyskania.
Innego typu badania ilościowe, które wykorzystywane są w trakcie market research to:
- analiza SWOT,
- studium przypadku,
- desk research.
Wybierz najlepszego typu badania dla swojego przedsiębiorstwa i osiągnij sukces w branży. Sięgnij po więcej z Centrum Badawczo-Rozwojowym BioSatat® !