powered by Biostat. More than statistics
Jakość obsługi Klientów mierzona za pomocą aplikacji do ankietyzacji Aplikacje do ankietyzacji - psychotesty (Case Study) Zmierz lojalność klientów dzięki Net Promoter Score (NPS) w SurvGo Aplikacje do ankietyzacji - badanie jakości obsługi klienta Aplikacje do ankietyzacji - monitorowanie opinii i satysfakcji z obsługi w Urzędzie Miasta Badania opinii klientów urzędów oraz cykliczny monitoring satysfakcji SILESIA Benchamrking - badanie opinii klientów jednostek samorządu terytorialnego (Case Study) Ankietowanie online CAWI w badaniach satysfakcji klienta Obsługa badań monitoringowych - PIWet (case study) Aplikacje do ankietyzacji - monitoring losów studentów PolŚl (Case Study) Badania rynky pracy - ankietyzacja dot. zagrożeń psychospołecznych Elektroniczna dokumentacja medyczna dla Śląskiego Uniwersytetu Medycznego (Case Study) Oprogramowanie do badań - system dla Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (Case study) Badanie satysfakcji pracowników UKNF (Case Study) Aplikacja do ankietyzacji jako narzędzie do monitoringu Zastosowanie paneli konsumenckich Badania satysfakcji pracowników to wieloaspektowy proces Zalety testu kompetencji w procesie rekrutacji CAWI - metoda badawcza Pozostać wiarygodnym tradycji, czy pójść za duchem czasu? Programy do EDM - jakie są zalety programów do gabinetu do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM)? Program do gabinetu - jaki wybrać do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej? Program do ankiet Program do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej Medfile® EDM oraz ZnanyLekarz.pl zintegrowani Badania marketingowe – oferta Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® eRecepta – uzyskasz ją także od lekarza online | nowy portal haloDoctor.pl Konsultacje lekarskie online. Co warto wiedzieć przed ich rozpoczęciem? Zwolnienie lekarskie przez Internet Poradnia telemedyczna dla pacjenta. Kardiolog online Recepta online od 49 zł Ankiety online. Szybka ankietyzacja respondentów Market research. Prowadzenie badań rynku Badania statystyczne | Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Segmentacja rynku | Rozwój potencjału biznesowego Jak przeprowadzić badanie marketingowe krok po kroku? Porównane metodologii badawczych CATI, CAWI i CAPI oraz plusy i minusy gromadzenia danych przez telefon, Internet i w terenie. 3 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć tworząc badanie CAWI Badanie satysfakcji klienta, jako jedna z możliwości ankiet Czemu służy badanie satysfakcji klienta? Jakie pytania warto zadać w ankiecie online dotyczącej tożsamości marki? Ankiety – jak je poprawnie tworzyć? Czy możliwe jest występowanie nieregularnych cykli, mimo stosowania hormonalnych środków antykoncepcyjnych? Zoom na miesiączkę

Jak przeprowadzić badanie marketingowe krok po kroku?

Badanie marketingowe to proces zbierania informacji. Dzięki uzyskanym i zebranym informacjom możemy poprawić pozycję firmy, czy też marki na rynku. Dowiemy się kim są nasi klienci, jakie zachowania ich cechują, jakie mają preferencje oraz oczekiwania, a także czego potrzebują. Dzięki przeprowadzonym badaniom marketingowym możemy zmniejszyć ryzyko podejmowanych decyzji, a także opracować długoterminową strategię, która pozwoli nam być o krok przed firmami konkurującymi. W celu poprawnego przygotowania oraz przeprowadzenia badań marketingowych powinniśmy zastosować się do niższej podanych kroków.

 

Zdefiniuj swoją osobę kupującą

Zanim zrozumiemy, w jaki sposób nasi klienci podejmują decyzje o zakupowych poszczególnych produktów oraz usług, należy najpierw zrozumieć kim są. To właśnie tutaj przydają się Twoje osoby kupujące. Osoby kupujące - czasami nazywane marketingowymi - są fikcyjnymi, uogólnionymi reprezentacjami Twoich idealnych klientów. Pomagają one w wizualizacji odbiorców, usprawniają komunikację i informują o strategii. Do cech kluczowych, na których warto się skupić zaliczamy: wiek, płeć, stanowisko pracy, miejsce zamieszkania, rodzinę, czy także dochód. Taka osoba, będzie wskazówką na przyszłość, jak skutecznie dotrzeć i poznać odbiorców z naszej branży. Możemy wtedy dowiedzieć się do ilu osób pasuje nasz towar, może to być więcej niż jedna osoba.

 

Ustal adresatów badania marketingowego

Kiedy już wiemy, kim są nasi nabywcy, możemy zidentyfikować grupę docelową, z którą należy się skontaktować, w celu przeprowadzenia badania marketingowego - powinna to być reprezentatywna grupa naszych klientów docelowych, abyśmy mogli lepiej zrozumieć ich rzeczywiste cechy, a także nawyki zakupowe. Grupa, którą chcemy przebadać powinna składać z osób, które niedawno dokonały zakupu lub celowo zdecydowały się go nie dokonywać.

 

Stwórz pytania dla swoich uczestników badań marketingowych

Najlepszym sposobem, aby w pełni wykorzystać swoje badania, jest być przygotowanym. Decydując się na rozmowę powinniśmy mieć przygotowany szablon do dyskusji - czy to na ankietę online, czy też rozmowę telefoniczną - aby mieć pewność, że ankietowany odpowie na wszystkie przygotowane pytania, a także będziemy przekonani, że w pełni wykorzystaliśmy własny czas. Przewodnik do dyskusji powinien być w formie zarysu, z wyszczególnionym przedziałem czasowym dla każdego tematu i pytaniami otwartymi dla każdej sekcji.

 

Wypisz swoich głównych konkurentów.

Wypisz swoich głównych konkurentów - pamiętaj, że wymienienie konkurencji nie zawsze jest tak proste. Czasami oddział firmy może konkurować z naszym głównym produktem lub usługą, nawet jeśli konkurująca firma specjalizuje się w innym sektorze. Przykładem może być marka Apple, która jest znana ze swoich laptopów i urządzeń przenośnych, ale Apple Music konkuruje z firmą Spotify o usługę transmisji muzyki. W celu zidentyfikowania konkurencji, której produkty lub usługi pokrywają się z naszymi, warto określić, w jakiej branży działasz.

 

Podsumuj uzyskane wyniki badań

W trakcie podsumowywania zebranych informacji warto skorzystać z różnego rodzaju programów do prezentacji, aby stworzyć pełny raport z przeprowadzonego badania marketingowego. Pozwoli nam to dodać różnorodne diagramy, cytaty, a także multimedia.

Decydując się na przeprowadzenie badania marketingowego w przedstawionych krokach możemy być pewni, że zostanie ono zrealizowane w odpowiedni sposób. Należy znaleźć odpowiednią grupę docelową i zdać sobie sprawę, z tego kto jest naszym klientem. Warto zbadać firmy konkurujące, a na podstawie zebranych informacji stworzyć raporty.