powered by Biostat. More than statistics
Jakość obsługi Klientów mierzona za pomocą aplikacji do ankietyzacji Aplikacje do ankietyzacji - psychotesty (Case Study) Zmierz lojalność klientów dzięki Net Promoter Score (NPS) w SurvGo Aplikacje do ankietyzacji - badanie jakości obsługi klienta Aplikacje do ankietyzacji - monitorowanie opinii i satysfakcji z obsługi w Urzędzie Miasta Badania opinii klientów urzędów oraz cykliczny monitoring satysfakcji SILESIA Benchamrking - badanie opinii klientów jednostek samorządu terytorialnego (Case Study) Ankietowanie online CAWI w badaniach satysfakcji klienta Obsługa badań monitoringowych - PIWet (case study) Aplikacje do ankietyzacji - monitoring losów studentów PolŚl (Case Study) Badania rynky pracy - ankietyzacja dot. zagrożeń psychospołecznych Elektroniczna dokumentacja medyczna dla Śląskiego Uniwersytetu Medycznego (Case Study) Oprogramowanie do badań - system dla Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (Case study) Badanie satysfakcji pracowników UKNF (Case Study) Aplikacja do ankietyzacji jako narzędzie do monitoringu Zastosowanie paneli konsumenckich Badania satysfakcji pracowników to wieloaspektowy proces Zalety testu kompetencji w procesie rekrutacji CAWI - metoda badawcza Pozostać wiarygodnym tradycji, czy pójść za duchem czasu? Programy do EDM - jakie są zalety programów do gabinetu do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM)? Program do gabinetu - jaki wybrać do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej? Program do ankiet Program do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej Medfile® EDM oraz ZnanyLekarz.pl zintegrowani Badania marketingowe – oferta Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® eRecepta – uzyskasz ją także od lekarza online | nowy portal haloDoctor.pl Konsultacje lekarskie online. Co warto wiedzieć przed ich rozpoczęciem? Zwolnienie lekarskie przez Internet Poradnia telemedyczna dla pacjenta. Kardiolog online Recepta online od 49 zł Ankiety online. Szybka ankietyzacja respondentów Market research. Prowadzenie badań rynku Badania statystyczne | Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Segmentacja rynku | Rozwój potencjału biznesowego Jak przeprowadzić badanie marketingowe krok po kroku? Porównane metodologii badawczych CATI, CAWI i CAPI oraz plusy i minusy gromadzenia danych przez telefon, Internet i w terenie. 3 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć tworząc badanie CAWI Badanie satysfakcji klienta, jako jedna z możliwości ankiet Czemu służy badanie satysfakcji klienta? Jakie pytania warto zadać w ankiecie online dotyczącej tożsamości marki? Ankiety – jak je poprawnie tworzyć? Czy możliwe jest występowanie nieregularnych cykli, mimo stosowania hormonalnych środków antykoncepcyjnych? Zoom na miesiączkę Zapalenie odbytnicy

Segmentacja rynku | Rozwój potencjału biznesowego

Proces dzielenia rynku potencjalnych klientów na grupy lub segmenty w oparciu o różne charakterystyki to segmentacja rynku. Tworzone segmenty składają się z konsumentów, którzy będą reagować podobnie na planowane strategie marketingowe oraz którzy mają wspólne cechy, takie jak podobne zainteresowania, potrzeby lub lokalizacje.

Segmentacja rynku ważna dla przedsiębiorców

Segmentacja rynku ułatwia przedsiębiorcom personalizację ich kampanii marketingowych, a co za tym idzie produktów i usług.

Marketing firmy może być bardziej efektywny zarówno, jeśli chodzi o czas, oszczędzanie pieniędzy i innych zasobów, kierując swoje działania do poszczególnych segmentów rynku niż do indywidualnego odbiorcy. Grupowanie podobnych konsumentów w segmenty pozwala specjalistom ds. marketingu na dotarcie do konkretnych odbiorców w sposób efektywny, realizując przy tym cele strategiczne firmy, jak:

  • Zapoznanie potrzeb konsumentów,
  • Prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych,
  • Prowadzenie elastycznej strategii cenowej produktów,
  • Docieranie do nowych konsumentów z produktami i usługami,
  • Konkurencyjność firmy na rynku.

Co z ryzykiem ?

Segmentacja rynku zmniejsza również ryzyko nieudanej lub nieskutecznej kampanii marketingowej. Kiedy badacze Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® dzielą rynek w oparciu o kluczowe cechy i personalizują strategie firmowe w oparciu o zgromadzone z badań dane, istnieje znacznie większa szansa na sukces niż w przypadku stworzenia kampanii bez wskazania grupy docelowej i podjęcia próby jej wdrożenia we wszystkich segmentach rynku.

Badacze mogą również dokonać segmentacji rynku, aby nadać priorytet konkretnej grupie odbiorców. Jeśli segmentacja pokazuje, że niektórzy konsumenci byliby bardziej skłonni do zakupu produktu niż inni, specjaliści ds. marketingu mogą lepiej wykreować kampanie reklamowe oraz prototypy produktów ukierunkowanych właśnie na te grupy.

Jakie badania dla segmentacji rynku?

Szczegółowe badania w zakresie segmentacji rynku proponuje Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®. Eksperci już od 16 lat prowadzą analizy danych zastanych (Desk research) oraz jakościowe badania FGI, a także IDI. Obydwa rodzaje badań pozwalają na przeprowadzenie wywiadów z ekspertami w danych dziedzinach (medycyna, farmacja, wąskie specjalizacje), jak i odbiorcami usług oraz konsumentów w zakresie wydobycia szczegółowych opinii indywidualnych oraz grupowych. Tego typu badania pozwalają na zdobycie wartościowych informacji, które nie mają charakteru ilościowego (liczbowego), a pozwalają nakreślić charakterystykę, opinie, emocje.

 

Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® jest jednym z wiodących podmiotów na rynku badawczym już od 16 lat. Prowadząc badania w oparciu o sprawdzalne metody i techniki pozwalamy uzyskać cenne dane przedsiębiorcom, by Ci osiągali coraz lepsze wyniki biznesowe. Zrealizowaliśmy już ponad 2000 projektów badawczych dla sektorów takich jak: sfera publiczna, szkolnictwo wyższe, farmacja, turystyka, medycyna, transport, FMCG, bankowość.

Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojego przedsiębiorstwa. Sięgnij po więcej z BioStat®

32 42 21 707 lub  668 300 664