powered by Biostat. More than statistics

Jakie pytania warto zadać w ankiecie online dotyczącej tożsamości marki?

badania ankietowe

Jakie pytania warto zadać w ankiecie online dotyczącej tożsamości marki?

Bardzo ważnym faktem jest, aby upewnić się, że Twoja marka przekazuje taki rodzaj wiadomości i sprawia takie wrażenie, jakie chcesz, aby sprawiała. A jedynym sposobem, aby się o tym przekonać, jest przeprowadzenie badania tożsamości marki. Dzięki badaniu tożsamości marki przeprowadzonym za pomocą ankiety online uzyskasz cenne informacje.

 

Prostota ankiet online

 

Z pewnością nie raz przeglądałeś różnego rodzaju ankiety online, które mogły wydawać Ci się skomplikowane. Jednak przeprowadzenie ankiety internetowej nie musi być trudne i czasochłonne ze względu na istniejące możliwości. Dzięki takim narzędziom do przeprowadzania badań online, jak SurvGo™ można w szybki i prosty sposób przeprowadzić ankietę internetową. Aby zrealizować takie badanie wystarczy przygotować zestaw pytań i wpisać do poszczególnych typów pytań – otwartych i zamkniętych. Warto jednak mieć świadomość, jak różne mogą być ich treści.

 

Popularne pytania w badaniu tożsamości marki

 

Istnieje wiele pytań, które warto zadać przeprowadzając ankiety online na temat tożsamości marki. Każde pytanie da nam inne dane, dlatego warto sprecyzować je bardzo dokładnie. Każde pytanie może być zadane poprzez pytanie otwarte, bądź zamknięte. W przypadku pytań otwartych respondent wpisuje odpowiedź własnymi słowami, dzieląc się własną refleksją. Jednak w pytaniach zamkniętych osoba udzielająca odpowiedzi wybiera odpowiedź z podanych możliwości. Oto najpopularniejsze pytania wykorzystywane w badaniu tożsamości marki:

  • Co sprawia, że nasza marka jest wyjątkowa w stosunku do konkurencji? – W tym pytaniu możesz skorzystać z pytań zamkniętych wielokrotnego wyboru. Zamiast  dopuszczać tylko jeden wybór, pozwalasz respondentom na wybranie więcej niż jednej opcji.
  • W porównaniu z konkurencją, gdzie plasujemy się w tej specjalności? - Opcja odpowiedzi na to pytanie będzie miała skalę, która pozwoli respondentowi wybrać tylko jedną z opcji na przykład od świetnej do fatalnej.
  • Co uważasz na temat naszej firmy? - Możesz ustawić to pytanie jako tekst otwarty lub pojedynczy wybór spośród pytań wielokrotnego wyboru. To, jaki typ pytania wybierzesz, zależy od tego, czy masz już idee, które próbowałeś przekazać poprzez swój marketing lub reklamę, a także od liczby odpowiedzi, które spodziewasz się otrzymać. Jeśli spodziewasz się wielu odpowiedzi, możesz użyć pytania wielokrotnego wyboru, aby ułatwić analizę danych; w przeciwnym razie pytanie otwarte może doprowadzić do znalezienia nieoczekiwanych trendów w odpowiedziach. Jeśli używasz pytań wielokrotnego wyboru, pamiętaj, aby uwzględnić opcję "inne".
  • Czy istnieje jakaś niezaadresowana potrzeba, na której powinniśmy się skupić? Jeśli tak, co to jest? - Oczywiście, musi to być pytanie składające się z dwóch części, z opcją pojedynczego wyboru TAK lub NIE, jak również z polem na komentarz, aby zbadać potrzebę.

Jak widać przeprowadzenie ankiety online nie jest trudnym zadaniem i każdy może sobie z nim poradzić. Tworząc ankietę warto mieć świadomość, jak wiele pytań można zadać w badaniu tożsamości marki. Taka ankieta z pewnością dostarczy przedsiębiorcom wielu cennych informacji. Dzięki takim danym będziesz mógł wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, co zwiększy Twoje zyski.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Jakie informacje można uzyskać dzięki badaniom satysfakcji klienta?

Dzięki badaniom satysfakcji klienta można uzyskać informacje na temat poziomu zadowolenia klientów, ich potrzeb, oczekiwań oraz na temat potencjalnych problemów związanych z produktem lub usługą.

Jak ułożyć dobre pytanie w ankiecie online dotyczącej tożsamości marki?

Prawidłowo sformułowane pytania w ankiecie online dotyczącej tożsamości marki powinny być proste, klarowne i konkretnie ukierunkowane na konkretne cechy marki.

Jakich aspektów powinny dotyczyć pytania?

Jest kilka aspektów, które są istotne i mowa o: świadomości marki, wartościach i filozofii marki, wizerunek marki, lojalność wobec marki, komunikacja marki oraz preferencje i oczekiwania klientów.

Tagi

badania ankietowe ankiety online badanie marki badanie tożsamości marki