powered by Biostat. More than statistics
Jakość obsługi Klientów mierzona za pomocą aplikacji do ankietyzacji Aplikacje do ankietyzacji - psychotesty (Case Study) Zmierz lojalność klientów dzięki Net Promoter Score (NPS) w SurvGo Aplikacje do ankietyzacji - badanie jakości obsługi klienta Aplikacje do ankietyzacji - monitorowanie opinii i satysfakcji z obsługi w Urzędzie Miasta Badania opinii klientów urzędów oraz cykliczny monitoring satysfakcji SILESIA Benchamrking - badanie opinii klientów jednostek samorządu terytorialnego (Case Study) Ankietowanie online CAWI w badaniach satysfakcji klienta Obsługa badań monitoringowych - PIWet (case study) Aplikacje do ankietyzacji - monitoring losów studentów PolŚl (Case Study) Badania rynky pracy - ankietyzacja dot. zagrożeń psychospołecznych Elektroniczna dokumentacja medyczna dla Śląskiego Uniwersytetu Medycznego (Case Study) Oprogramowanie do badań - system dla Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (Case study) Badanie satysfakcji pracowników UKNF (Case Study) Aplikacja do ankietyzacji jako narzędzie do monitoringu Zastosowanie paneli konsumenckich Badania satysfakcji pracowników to wieloaspektowy proces Zalety testu kompetencji w procesie rekrutacji CAWI - metoda badawcza Pozostać wiarygodnym tradycji, czy pójść za duchem czasu? Programy do EDM - jakie są zalety programów do gabinetu do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM)? Program do gabinetu - jaki wybrać do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej? Program do ankiet Program do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej Medfile® EDM oraz ZnanyLekarz.pl zintegrowani Badania marketingowe – oferta Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® eRecepta – uzyskasz ją także od lekarza online | nowy portal haloDoctor.pl Konsultacje lekarskie online. Co warto wiedzieć przed ich rozpoczęciem? Zwolnienie lekarskie przez Internet Poradnia telemedyczna dla pacjenta. Kardiolog online Recepta online od 49 zł Ankiety online. Szybka ankietyzacja respondentów Market research. Prowadzenie badań rynku Badania statystyczne | Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Segmentacja rynku | Rozwój potencjału biznesowego Jak przeprowadzić badanie marketingowe krok po kroku? Porównane metodologii badawczych CATI, CAWI i CAPI oraz plusy i minusy gromadzenia danych przez telefon, Internet i w terenie. 3 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć tworząc badanie CAWI Badanie satysfakcji klienta, jako jedna z możliwości ankiet Czemu służy badanie satysfakcji klienta? Jakie pytania warto zadać w ankiecie online dotyczącej tożsamości marki? Ankiety – jak je poprawnie tworzyć? Czy możliwe jest występowanie nieregularnych cykli, mimo stosowania hormonalnych środków antykoncepcyjnych? Zoom na miesiączkę

Ankiety – jak je poprawnie tworzyć?

Każdy z nas może przygotować ankietę, lecz nie zawsze będzie ona idealna. Każda ankieta będzie udostępniona innej grupie docelowej. W zależności od ważności ankiety należy starać się tworzyć jak najlepsze badania. Im lepsza, bardziej dokładna ankieta tym istnieje większa szansa na uzyskanie większej liczby odpowiedzi zwrotnych. Od czego, więc zacząć?

Prosty język

Bez względu na to, jaką ankietę tworzysz bardzo ważne jest, abyś użył prostego słownictwa. Zastosowanie podstawowych zwrotów i sformułowań sprawi, że każda osoba wypełniająca Twoją ankietę zrozumie, co masz na myśli w danym pytaniu. Ankiety, które są sformułowane w niejasny sposób charakteryzują się mniejszą liczbą odpowiedzi zwrotnych. Respondenci znudzeni ankietą, która jest niezrozumiała opuszczają badanie w czasie jego trwania, co powoduje małą liczbę uzyskanych informacji zwrotnych.

Stosuj pytania zamknięte

Istnieją dwa rodzaje pytań w ankietach - otwarte i zamknięte. Pytanie otwarte to takie, w którym pozwalasz respondentowi wyrazić siebie w polu tekstowym. Z drugiej strony pytania zamknięte zazwyczaj wymagają wyboru pomiędzy przedstawionymi opcjami. Wybory w pytaniach zamkniętych mogą być wielokrotnego lub pojedynczego wyboru. Są one znacznie lepsze niż pytania otwarte w ankiecie. Powodem tego jest fakt, że pytania zamknięte dostarczają konkretnych danych. Dzięki nim możesz zobaczyć odpowiedzi respondentów w postaci wykresów i diagramów, które pomogą Ci wyciągnąć wnioski. Pytania otwarte są bardziej przydatne na końcu ankiety, kiedy chcesz dowiedzieć się, czy jest coś, czego jeszcze nie poruszyłeś w swoich pytaniach.

Zadawanie najtrudniejszych pytań

Jeśli chodzi o rozmowę, wiemy, że pewne drobne pogawędki są konieczne, aby przejść do głębszych rzeczy. Ta sama logika ma zastosowanie w ankiecie. Jeśli zadajesz pytania, które mają skłonić pracowników do szczerości, to skorzystaj z logiki. Najpierw zadaj łatwiejsze pytania. Kiedy pracownicy poczują się swobodnie, możesz zadać im trudniejsze pytanie. Jest to ważna taktyka dla dobrego zaprojektowania ankiety. Wiarygodność Twoich danych będzie zależała od tego, jak szczerzy są Twoi respondenci.

Nie zadawaj pytań naprowadzających

Wiodące pytanie zmieni wiarygodność Twoich danych i da Ci mylące wyniki. Pytanie prowadzące to pytanie sugerujące, ukrywające założenie, które może nie być prawdziwe. Takie założenia zniekształcają rzeczywisty obraz i dają nam niedokładne dane. Pracownik, który nigdy nie czuł się niezaangażowany, może wymyślić dane tylko po to, aby odpowiedzieć na pytanie

Unikaj używania absolutów

Ludzie bardzo często postrzegają różne rzeczy inaczej, co sprawia, że udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie może być skomplikowane. Dlatego właśnie nie zawsze możliwe jest udzielenie odpowiedzi tak lub nie. Jeśli Twoja ankieta zmusza do tego respondentów, otrzymasz niewiarygodne wyniki. Pozostawienie respondentom tylko odpowiedzi tak, bądź nie jest złym projektem ankiety. Pracownik może czuć się doceniony w niektóre dni, ale tylko w zależności od nastroju menedżera. To pokazuje, że docenianie nie jest standardową częścią twojej kultury pracy. Nie chcesz, aby takie odpowiedzi były pomijane. Tam, gdzie to możliwe, pozwól na zaznaczenie opcji typu "może" lub zmień pytanie na otwarte. Pomoże to respondentom w bardziej precyzyjnej komunikacji i doprowadzi do dokładniejszych wyników ankiety.

Przedstawione wskazówki z pewnością pomogą przeprowadzić Ci najlepszą ankietę. Stosując się do przedstawionych pomysłów z pewnością zaciekawisz respondentów, a co więcej uzyskasz większą liczbę odpowiedzi zwrotnych. Im więcej informacji zdobędziesz tym lepszą analizę danych przeprowadzisz.