powered by Biostat. More than statistics
Jakość obsługi Klientów mierzona za pomocą aplikacji do ankietyzacji Aplikacje do ankietyzacji - psychotesty (Case Study) Zmierz lojalność klientów dzięki Net Promoter Score (NPS) w SurvGo Aplikacje do ankietyzacji - badanie jakości obsługi klienta Aplikacje do ankietyzacji - monitorowanie opinii i satysfakcji z obsługi w Urzędzie Miasta Badania opinii klientów urzędów oraz cykliczny monitoring satysfakcji SILESIA Benchamrking - badanie opinii klientów jednostek samorządu terytorialnego (Case Study) Ankietowanie online CAWI w badaniach satysfakcji klienta Obsługa badań monitoringowych - PIWet (case study) Aplikacje do ankietyzacji - monitoring losów studentów PolŚl (Case Study) Badania rynky pracy - ankietyzacja dot. zagrożeń psychospołecznych Elektroniczna dokumentacja medyczna dla Śląskiego Uniwersytetu Medycznego (Case Study) Oprogramowanie do badań - system dla Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (Case study) Badanie satysfakcji pracowników UKNF (Case Study) Aplikacja do ankietyzacji jako narzędzie do monitoringu Zastosowanie paneli konsumenckich Badania satysfakcji pracowników to wieloaspektowy proces Zalety testu kompetencji w procesie rekrutacji CAWI - metoda badawcza Pozostać wiarygodnym tradycji, czy pójść za duchem czasu? Jakie są zalety programów do Gabinetu - elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) Jaki program do elektronicznej dokumentacji wybrać do gabinetu ? Program do ankiet Program do EDM Medfile® oraz ZnanyLekarz.pl zintegrowani

Aplikacja do ankietyzacji jako narzędzie do monitoringu

Obserwując sytuację rynkową i dostosowując do niej swoje działania biznesowe czy marketingowe należy liczyć się z tym, że jest to sytuacja zmienna w czasie - to co dzieje się na rynku kształtuje się i zmienia wraz z upływem czasu. Z tego powodu w określonych przypadkach zasadnym jest monitorowanie tej sytuacji, tj. realizacja badań rynku w sposób powtarzalny i umożliwiający wzajemne zestawienie wyników i śledzenie zmian.

 

Czy monitorowanie sytuacji rynkowej ma sens?

Ciągły monitoring tego, co dzieje się na rynku sprzyja określaniu kierunki i dynamiki zachodzących zmian - pozwala to na prognozowanie stanów przyszłych i podejmowanie odpowiednich działań zaradczych lub dostosowujących do bieżącej sytuacji, monitoring taki umożliwia jednak także weryfikację skuteczności tych działań, które już podjęto lub nawet testowanie pewnych nowatorskich rozwiązań. Wielu z tych kwestii nie można ustalić drogą pojedynczego badania - niezależnie czy byłoby to badanie jakościowe, czy wsparte poprzez aplikacje do ankietyzacji badanie ilościowe.

Dla przykładu, w szeroki katalog tych aspektów rynkowych, które zwykło się monitorować w czasie wpisują się m.in.:

  • satysfakcja klientów/pacjentów i pracowników;
  • świadomość marki i jej postrzeganie;
  • lojalność i preferencje zakupowe/postawy/zachowania klientów;
  • skuteczność kampanii reklamowej;
  • opinie o jakości obsługi (w tym m.in. ich zmienność w toku wdrażania nowych standardów obsługi), marce (w tym m.in. ich zmienność w toku realizacji działań marketingowych i promocyjnych) czy produkcie (w tym np. ich zmienność w toku testów konsumenckich).

 

Postrzeganie ww. czynników w ujęciu czasowym sprzyja dostrzeganiu wpływu, jaki wywierają na nie pewne rynkowe zdarzenia - to, prócz samego kierunki i dynamiki tych zmian, warto wykorzystać w toku decyzji biznesowych.

 

Jak prowadzić taki monitoring?

W zależności od specyfiki sytuacji, której rozwój należy śledzić, monitoring taki może obejmować powtarzalne badanie rynku na tej samej próbie badawczej (np. powtórne zadanie tych samych pytań tym samym respondentom w ramach testowania produktów) lub na zupełnie innych, spełniających założenia próby, respondentach (ten typ badań określa się mianem trackingowych). W obydwu tych przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest pomiar cykliczny, realizowany drogą ankietyzacji telefonicznej (CATI) czy internetowej (CAWI), w tym także badanie oparte na panelu konsumenckim. Nieodzowne wsparcie w tym procesie stanowi niejednokrotnie rozbudowana aplikacja do ankietyzacji, która pozwoli na usprawnienie realizacji cyklicznych pomiarów na każdym ich etapie.

 

Jak oprogramowanie może wesprzeć monitoring rynku?

Oprogramowanie badawcze może w tym zakresie wykazywać dwie kategorie cech. Z jednej strony są to aspekty ogólnie usprawniające proces każdej, nawet pojedynczej, ankietyzacji - w tym zakresie wyliczyć można chociażby takie walory oprogramowania badawczego jak:

  • prostotę i intuicyjność obsługi (praca bez konieczności instalacji, przyjazny interfejs, wielodostęp itd.);
  • łatwa programowalność i duża funkcjonalność kwestionariuszy (możliwość budowy kwestionariusza w oparciu o wygodny kreator, możliwość opatrzenia ankiety w elementy graficzne i audio-wizualne oraz edycyjność kwestionariusza w trakcie realizacji badania);
  • wsparcie obsługi procesu badawczego - profesjonalna aplikacja do ankietyzacji upraszcza  zarządzanie badaniem i podgląd stanu jego realizacji, a także zapewnia bezpieczeństwu samego badania;
  • automatyzacja procesu analizy danych i raportowania.

 

Z drugiej strony natomiast istotne są te cechy dostępne w aplikacji do ankietyzacji, które sprzyjają cykliczności pomiaru ankietowego i jego etapowa realizację. W tym zakresie warto wyliczyć z kolei zatem takie aspekty jak:

  • programowalność rozmieszczenia (w tym - równomiernego) etapów pomiarowych badania w czasie - funkcjonalność ta uwzględnia m.in. określenie zastosowanie interwałów tygodniowych, miesięcznych czy kwartalnych;
  • możliwość zastosowania analogicznych kwestionariuszy ankiet na każdym etapie badania (pozwala to porównać wyniki uzyskane na każdym etapie);
  • reprezentatywność prób badawczych - aplikacje do ankietyzacji umożliwiają zadanie pożądanej wielkości i struktury próby badawczej oraz śledzenie jej dopełnienia w procesie ankietyzacji (w kolejnych etapach pomiaru badani mogą być ci sami respondenci lub inni, dobrani wg analogicznych kryteriów - istnieje również możliwość stosowania karencji dla respondentów).

 

Przykładem oprogramowania, które spełnia ww. cechy jest Cati-System - autorskie rozwiązanie firmy BioStat®. Oprogramowanie te wyróżnia ponadto także intuicyjnosć obsługi, elastyczność licencji, szybkie wsparcie techniczne, a także wygodny kreator kwestionariuszy ankietowych i szereg usprawnień dedykowanych funkcjonowaniu studiów telefonicznych - w tym m.in. integracja z systemami VoiP, moduł zarządzania bazami numerów (możliwosć importu i eksportu w ramach popularnych formatów) oraz moduły Predictive Dialer i Quality Check.

 

Tagi

oprogramowanie do ankietyzacji aplikacje do ankietyzacji cati-system apliakcja do ankietyzacji